airplane

news & information airplane

در سال 1969 دفتر طراحي سوخو طراحي جنگنده دوربرد تك سرنشينه جديدي را آغاز كرد كه آن را (( تي 10 )) ناميد . مراحل طراحي و ساخت ، چنان به درازا كشيد كه اولين فروند از ده فروند پيش نمونه اوليه تي – 10 در 20 مه 1977 براي نخستين بار پرواز كرد. چون مطالعات رايانه اي نشان داد كه طرح جديد ، در مقايسه با رقيب غربي اش ، يعني اف-15 آمريكاي ، ويژگي هاي ضعيف تري دارد ، ميخائيل سيمونوف تصميم به تكرار مراحل طراحي گرفت . با حفظ بعضي از قسمتهاي نماي عمومي طرح ، بقيه قسمتها مجددا طراحي شد ، و هفتمين فروند پيش نمونه تي-10 با ساختار اصلاح شده اي در 20 آوريل 1981 پرواز كرد . ويژگي اين طرح اصلاح شده ، ناپايداري آئروديناميكي هواپيما بود كه با استفاده از سيستم كنترل پرواز با سيم مهار مي شد . پس از آزمايشهاي پروازي ، هواپيماي جديد را سوخو-27 ناميدند ، و از سال 1983 توليد آن را آغاز كردند .

شباهت ظاهري سوخو 27 با ميگ 29 نشان مي دهد كه هر دو گروه طراح ميگ و سوخو از يك برنامه مطالعات مركزي براي مقابله با جنگنده هاي نسل جديد آمريكايي بهره برده اند . پيش آمدگي ريشه بالها و وروديهاي بزرگ و دوبعدي هواي موتورهاي سوخو 27 بسيار شبيه ميگ 29 است ؛ ولي بلند تر بودن ارابه هاي فرود ، حمل تسليحات بيروني بيشتري را براي طرح سوخو ميسر مي سازد. سوخو 27 با وجود جثه نسبتا بزرگش به مدد سيستم كنترل پرواز با سيم ، عملكرد پروازي قوي و قدرت مانور بسيار زياد ( به ويژه در ارتفاع پايين ) دارد. ويكتور پوگاچف ، سرخلبان آزمايشي كارخانه سوخو ، با استفاده از قدرت مانور بسيار زياد سوخو 27 مانور جديدي را با نام كبري ( عكسهاي اين مانور در قسمت قبلي موجود مي باشد ) ابداع كرده است . در اين مانور پوگاچف با كاهش سرعت هواپيما ، زاويه پيچ آن را به حدود 130 درجه مي رساند ، و در شرايطي كه سرعت پيش روي هواپيما صفر مي شود و كمي به عقب مي لغزد با افزايش توان موتور ها آن را به وضعيت عادي باز مي گرداند( اين مانور فقط در مدل تك سرنشينه قابل استفاده مي باشد ).

مشخصات كلي :


نام غربي ................................................................................. فلانكر

كشور سازنده ......................................................................... اتحاد جماهير شوروي

شركت ................................................................................... سوخو

موتور ..................................................................................... دو موتور توربو فن ساتورن / ليولكا ( اي . ال . 31 . اف )

طول هواپيما ........................................................................... 935/21 متر

ارتفاع ...................................................................................... 935/5 متر

وزن (عادي) ............................................................................ 22000 كيلوگرم

وزن ( بيشترين )....................................................................... 30000 كيلوگرم

كشور هاي دارنده ....................................................................

جهوري اسلامي ايران / روسيه / چين / ويتنام/اكراين

انواع مدل ................................................................................ 8 مدل

Su-27 A \ Su-27 P \ Su-27 S \ Su-27 UB \ Su-27 LL-PS \ Su-27 K \ Su-27 KU \ Su-27 PU


قيمت ...................................................................................... حداقل 40 ميليون دلار

مسلسل ..................................................................................

30
mm DP GSh-301

انواع موشك هاي قابل استفاده ...............................................

4
AA R-27 (R-27R, R-27T, R-27TE)

6
AA R-73

AS

 

نوشته شده در یکشنبه بیست و چهارم بهمن 1389ساعت 13:20 توسط عباس|


آخرين مطالب
» سقوط هواپیمای مسافربری آنتونوف 140 هواپیمایی سپاهان ( هسا )
» یکی از نامردهای تاریخ (ویلیام سی. راجرز سوم William C. Rogers III)
» شرکت هواپیماسازی امبرائر ( embraer )
» آشنایی با هلی کوپتر کمانچ آر ای اچ-66 ( rah-66 comanche )
» هلی کوپتر میل می 17 ( mil mi-17 )
» جدیدترین جنگنده ایرانی با نام قاهر 313 رونمایی شد ...
» با یک تیر موشک فونیکس ، سه نشان ...
» شهيد سرلشگر خلبان علي اقبالي دوگاهه ، My hero
» آشنایی با جنگنده F-117 ( شاهین شب ) ...
» جنگنده صاعقه ، ایرانی توانست ...
Design By : Pars Skin